Vragen over zorg, ondersteuning en participatie?

Tel.0900 23 56 780 €0,20 p/gesprek

(Maandag t/m vrijdag van 9:00u tot 17:00u)

E-mailt u ons liever? Gebruik ons webformulier.

Assistente van huisarts stuurt iemand weg met wond, omdat het geen eigen patiënt is.

'Eén van mijn  medewerkers (ik heb een bouwbedrijf) snijdt zich tijdens het werk in zijn pols en vraagt aan de bewoner van het huis naar de dichtstbijzijnde arts. Omdat hij geen patiënt is in deze praktijk stuurt de assistente hem echter naar zijn eigen huisarts op 25 km afstand.  Ik heb toen aan mijn eigen huisarts gevraagd of mijn medewerker daar terecht kon. Deze werd echter net weg geroepen naar een spoedgeval. Dus toch naar de eigen huisarts, waar 4 hechtingen zijn geplaatst. We willen een klacht indienen tegen de eerste huisarts. Hoe werkt dat?’


Antwoord Nationale Zorgnummer:


Iedere huisarts (en zorgverlener) moet een klachtenregeling hebben. Daarin staat op welke manier u een klacht kunt indienen. We hebben tips voor het indienen van een klacht, maar ook een wegwijzer die helpt om de verschillende mogelijkheden te bekijken