U kunt ons bellen op ma t/m do van 09:00 - 12:30 (€ 0,20 per gespr)

Stuur ons een email en ontvang zo snel mogelijk een antwoord.

Zoek en vind het antwoord op uw vraag in onze kennisbank.

Eén van mijn  medewerkers (ik heb een bouwbedrijf) snijdt zich tijdens het werk in zijn pols en vraagt aan de bewoner van het huis naar de dichtstbijzijnde arts. Omdat hij geen patiënt is in deze praktijk stuurt de assistente hem echter naar zijn eigen huisarts op 25 km afstand.  

Ik heb toen aan mijn eigen huisarts gevraagd of mijn medewerker daar terecht kon. Deze werd echter net weg geroepen naar een spoedgeval. Dus toch naar de eigen huisarts, waar 4 hechtingen zijn geplaatst. We willen een klacht indienen tegen de eerste huisarts. Hoe werkt dat?’

Antwoord Nationale Zorgnummer:

Iedere huisarts (en zorgverlener) moet een klachtenregeling hebben. Daarin staat op welke manier u een klacht kunt indienen. We hebben tips voor het indienen van een klacht, maar ook een wegwijzer die helpt om de verschillende mogelijkheden te bekijken

Het Nationale Zorgnummer is een gezamenlijk initiatief van Patiëntenfederatie Nederland en MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid.

  logo npcf2  thumb MIND Logo 2021 Algemeen DEF RGB LR